Page 11

telen&trends magazine

Trends Je ziet dat aan de menukaarten die veel nog eens genieten van de frisse buitenlucht lichter worden. Minder rood vlees en meer en de ondergaande zon. Eten wordt zo een verse groenten. Vrouwen nemen thuis de meer zingevende activiteit.” koopbeslissing, dus via hun koopgedrag is We zijn op het vlak van eten nog nooit zo de verandering van vlees naar groenten te goed geïnformeerd geweest als nu. Er zijn realiseren.” tientallen televisieprogramma’s over koken en het wereldwijde web is een groot digitaal Hoe moet er gegeten worden? Thuis, alleen, kookboek. En Nigella Lawson heeft voor met vrienden? De verwarring is net als bij de haar nieuwe kookprogramma een app laten keuze voor vlees, vis of groenten groot. Het ontwikkelen, Nigellissima. Steenbergen: is daarom een vraag die Steenbergen nauw “Voor de thuiskok zijn er dus geen bestudeert. Bij het woord cocoonen schiet belemmeringen om goed gezonde recepten hij de andere kant op. De foodtrendwatcher te vinden. Waar halen we ingrediënten? gaat meer richting Diner en Blanc; mensen Bij de ‘buitenmarkten’ in de stad. in wit die op een verrassende locatie eten. Ga eens in Londen naar Borough Market Aan lange tafels (h)eerlijke (www.boroughmarket.org.uk) of naar gerechten eten is de Eataly (www.eatalyny.com) New York. ontwikkeling. Market staat bekend om zijn uitzonderlijkeHet is biologisch, leuk en lekker. Borough Britse producten. Ga naar zo’n markt, “Het is net als slowfood een trend die zijn die zijn er in Nederland ook en ga koken. oorsprong vindt in Italië. Je deelt met de Koken en daarna eten is leuk.” mensen om je heen je eetervaring. Zet die tafels, mooi ingedekt buiten, en je kunt ook Wie is die Steenbergen? Hans Steenbergen is een journalistieke alleskunner. Hij was meer dan 10 jaar hoofdredacteur van de food bladen van Reed (Misset) en is nu hoofdredacteur van het multimediale platform Food Inspiration Magazine. Steenbergen reist voor het trendbureau Shoot My Food de wereld over op zoek naar nieuwe horecaconcepten. Hij werd in 2010 uitgeroepen tot ‘Best Specialist Trendwatcher of the Year’. Deze food- en mediaduizendpoot heeft Nederlands gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. www.shootmyfood.com telen&trends 11


telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above