Page 21

telen&trends magazine

Event Het eerste telen&trends-event werd producten van het bedrijf Willem&Drees. 12 april van dit jaar in het PSV Stadion Oprichter Drees Peter van den Bosch gehouden. Geen uitleg over het hede- vertelde hoe hij in 2009 tot dit initiatief is daagse voetbal, maar in een sfeervolle gekomen. Hij deed dat vanuit de overtuiging ambiance uitleg over trends in de glas- dat korte, lokale voedselketens zorgen voor tuinbouw. Inspiratie liep als een rode lekkere en duurzame producten. draad door de betogen en de workshops. Inspiratie staat aan de basis van een Edwin Foudraine was bijna 20 jaar actief bij succesvolle bedrijfsvoering. Royal Prins & Dingemanse. Op dit moment noemt hij zich groeistrateeg. Tijdens het Foodtrendwatcher Hans Steenbergen event telen&trends stond hij stil bij de opbouw vertelde aan de hand van twintig trends van een merk. Foudraine maakte van de - Feel the heat door je kas open te gooien - mossel een merk. Hij liet zien dat er in AGF over de toekomst in de voedingsmiddelen- volop mogelijkheden en kansen liggen en markt. Deze globetrotter bezocht overal ter hoe merken ook in AGF relevant kunnen zijn. wereld markten, restaurants, catering- Hij benadrukte het belang van ‘buiten-de- bedrijven, stations et cetera en ‘vertaalde’ lijntjes-durven-kleuren’ en van ‘anders-dan- voor ons wat hij daar zag naar relevante trends. anders-denken’ om je te onderscheiden van anderen. Sjaak Bakker kent de glastuinbouw op zijn duimpje. Hij geeft namelijk sinds 2006 leiding Aan het einde hield Marc Lammers een aan business unit Wageningen UR Glastuin- prikkelende presentatie over coaching. Deze bouw. Bakker vertelde aan de hand van hockeycoach vertelde over het belang van onderzoeksresultaten over efficiënt gebruik samenwerking. Van het betrekken van je van inputs (water, energie, chemicaliën) mensen bij het opstellen van plannen. Hij en over duurzaamheid in productie. De benadrukte de waarde van innovaties, van VenlowKas werd door hem belicht. In dit anders durven denken en grenzen verleggen. prototype wordt onder een dubbel kasdek Lammers staat erom bekend dat hij veel het nieuwe telen uitgeprobeerd. Het resultaat moderne technieken introduceert bij het is een duurzamer product dat slechts 0,04 coachen, zoals de videobril en de cooling euro per kg duurder is voor de consument. down-vesten. Uitsmijter van de coach: onze Bij supermarktketen Jumbo of cateraar AGF-sector is de beste ter wereld. We zijn Sodexo staan steeds vaker kistjes biologische kampioen. De kunst is om dat te blijven. telen trends& telen&trends 21


telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above