Page 38

telen&trends magazine

Korte berichten in crisis Foto: WaterAid/Jon Spaull Klant kiest vaker voor gezond Svensson ondersteunt ter Door de crisis let de Nederlandse consument beter op de dagelijkse gelegenheid van het 125-jarig boodschappen. De groep die minder te besteden heeft let extra op producten bestaan WaterAid die in de aanbieding zijn, koopt meer huismerken dan voorheen en schenkt Dagelijks lijden mensen over de hele wereld, doordat ze geen veilig meer aandacht aan supermarkt- water en sanitaire voorzieningen hebben. WaterAid en haar partners advertenties in kranten. Ze gaan ook zetten praktische oplossingen in om dit schrijnende probleem op te minder uit eten, werken meer met lossen. WaterAid werkt samen met de lokale bevolking en maakt boodschappenlijstjes en kant-en-klaar gebruik van simpele middelen die leiden tot langdurige oplossingen. maaltijden worden minder gekocht. Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum doneert Svensson een percentage van de omzet in 2012 aan deze organisatie om zo de Dit blijkt uit het online* Winkelonderzoek oplossingen voor veilig water en sanitaire voorzieningen te ondersteunen. 2012, uitgevoerd door de Persgroep www.wateraid.org Advertising en Newcom Research & Consultancy. Ook bij de groep die meer te besteden heeft, is het opvallend dat ze meer producten kopen die in de aanbieding zijn. Deze groep is ook bewuster geworden. Kant-en-klaarmaal- tijden worden eveneens minder gekocht, producten bij een avondwinkel of gemakswinkel, zoals AH to go, slaan ze vaker over. Dat geldt ook voor snacks en zoetwaren. Wel staat deze groep meer open om nieuwe producten en varianten uit te proberen en ook gezonde, biologische producten staan meer op het lijstje. Meer oog voor gezonde producten lijkt ook in crisistijd een trend. Bron: Newcom/Persgroep Nederland *(N=1.850)


telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above