Page 21

telen&trends magazine

Uitgelicht Het ei van het WFC moet zeker een meter of “Als sector kunnen we het World Food Center 100 hoog worden. De eerste hoogbouw in goed gebruiken. Hoewel de agrifoodsector één Ede-Wageningen. Het experience center for van de belangrijkste peilers is voor de food is een initiatief van Stichting World Food Nederlandse economie, die ook nog eens een Centers. Het hoofdthema in WFC is food/eten belangrijke levensvoorwaarde creëert, is de in al haar dimensies. Met de vraag wat eten afstand tussen de gemiddelde consument en met je lichaam doet, openen zich de sector erg groot,” constateert Bert van Rees combinatiemogelijkheden met sport en stichting de haalbaarheid van dit opvallende “Een ei staat symbool voor Projectburo b.v. gezondheid. De komende maanden werkt de project verder uit. Grote namen uit de nieuw leven. Het ei is een levensmiddelenindustrie, onderzoek en impulsen uit de wereld van kunst en cultuur: komen, net als de elementen architect Eline Fraters-als plantaardig samenoercel waarin zowel dierlijk- overheden zetten hun schouders onder deze uitwerking. Verrassend zijn ook de creatieve het Kröller Müller Museum en Van Gogh aarde, water, lucht en vuur. Europe zijn geïnteresseerd in samenwerking. Dat past bij de ambitie om Het opvallende gebouw gaat dienst doen als via het centrum mensen bij nationale en internationale ontmoetingsplek elkaar te brengen.” voor bedrijven en consumenten. Zij kunnen daar kennis over voeding en gezondheid delen en opdoen. “Het centrum wordt een ontmoetingsplek voor kennisinstellingen, op Food for Food, een tweewekelijkse blog De lezers van bedrijfsleven, overheden en consumenten met over voeding. “Bij een deel van de telen&trends kunnen als doel kennis over voeding, gezondheid en consumenten uit zich dat in onverschilligheid, aanhaken. Heeft u duurzaamheid te verspreiden,” meldt stichting terwijl andere groepen consumenten met een idee om het WFC World Food Centers Nederland. “Rode draad scepsis naar de gangen van een producent te verbeteren? die de uiteenlopende activiteiten in het centrum kijken. Een extra plek voor dialoog kan in deze Neem contact op met verbindt, is de totale voedselwaardeketen. situatie dus geen enkel kwaad.” Maar deze projectcoördinator/ De vele partijen die onderdak kunnen krijgen in communicatiestrateeg bij The Food Agency het futuristisch vormgegeven ei variëren van waarschuwt dat het initiatief serieus genomen architect Eline Fraters chef-koks, producenten en veredelaars tot aan moet worden: “Om het draagvlak voor de via wfc@pbbv.nl of retailers, tuinders en gezondheidsspecialisten.” sector te vergroten, volsta je niet met uitleggen 0318 - 66 82 80. alleen. Pas als je het gesprek met de De ontwikkelaars van het WFC werkten consument serieus aangaat en in je daden laat achttien experiences uit, die voor verschillende zien dat je het gesprek en dus de consument doelgroepen interessant kunnen zijn. Bedrijven, serieus neemt, mag je verwachten dat de instellingen, overheden en consumenten zullen consument zijn mening over de sector altijd een thema vinden die aansluit bij hun nuanceert.” werkveld of interesse. Of het nu om food tracking gaat of visserij, consumenten- onderzoek of verpakkingen, gastronomie www.worldfoodcenters.com/ of vergeten recepten. foodexperiencecenter/ telen&trends 21


telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above