Voorwoord Boven op de trends in de tuinbouw… Maarten Oostenbrink Voor u ligt de eerste uitgave van ‘telen&trends’, een Wij denken dat wij dit op een manier doen, die anders is magazine voor iedereen die actief en geïnteresseerd dan u van de meeste tuinbouwmagazines gewend bent. is in wat zich in en rond de Nederlandse tuinbouw In deze uitgave komen enkele van de onderwerpen van afspeelt. Dit magazine wordt een tweejaarlijkse het telen&trends-event terug. In het hoofdartikel gaan wij in papieren en digitale uitgave en wordt u aangeboden op de problematiek van de hedendaagse voedselwinning. door Svensson. Waarom, vraagt u zich wellicht af, Ook een artikel over de prikkelende visie van foodtrend- een nieuw magazine? watcher Hans Steenbergen op de nieuwste foodtrends onder vooroplopende jonge mensen in de moderne wereld- Het idee ontstond na het succes van het eerste door steden: ‘Groente is het nieuwe vlees’. In het verlengde Svensson georganiseerde telen&trends-event in het PSV daarvan hebben wij wat recepten voor u verzameld om te Stadion eerder dit jaar. Daar spraken wij in verschillende koken met bloemen. U vindt verder een artikel over marketing sessies met bijna 100 verschillende telers en tuinders over in de kas en de visie van het bedrijf Willem&Drees op het onderwerpen als ‘foodtrends’, ‘branding’, ‘local for local’ moderne telen en vermarkten van groente en fruit en de rol en meer van dit soort zaken. van de supermarkten daarin. Een voorbeeld van het nieuwe vermarkten van versproducten is het supermarkt- Onderwerpen waarover veel te zeggen valt en die u concept ‘Marqt’ met outlets in enkele van de grote Neder- misschien op nieuwe ideeën kunnen brengen om op een landse steden. En u krijgt een kijkje in misschien wel het andere manier met uw bedrijf verder te gaan. Wij hebben meest moderne Phalaenopsis bedrijf ter wereld: SO Natural. niet de illusie dat wij de oplossing hebben voor de problemen die we vandaag de dag in de tuinbouw tegenkomen. Wel behandelen we op een constructieve, positieve wijze Ik wens u veel leesplezier! Mocht u vragen, suggesties thema’s die tot denken aan kunnen zetten en de moeite of reacties hebben, dan kunt u die sturen naar: van het lezen waard zijn. maarten.oostenbrink@svenssonglobal.com. telen&trends 3
telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above