Page 14

telen&trends

Tomatenteler Agro Care is met activiteiten in Nederland en Tunesië een gigant, maar met oog voor de details. Van de 37 miljoen kilo trostomaten per jaar krijgen drie rassen extra aandacht. Het leverde midden maart van dit jaar het nieuwe tomatenmerk Tazed Tomatoes op en ook nog eens de productenlijn Crick’s. Een tomatenteler en een verhalende cultfiguur Dirk Cornelis Crick die uit tomaten gestookte eau-de-vie verkoopt, is best wel anders. 14 telen&trends Op deze vroege lenteochtend ligt het terrein rond de Westergasfabriek in Amsterdam er nog verlaten bij. De kas, nu nog moederziel alleen, steekt af tegen de grauwe ronde gashouder. De LED-verlichting tussen de rood/groene tomaten verspreidt een mooi licht. Maar die rust verandert in de loop van de dag en het weekend als hipsters, yuppies, crea’s en foody’s er in het gebied neerdalen. Het Westergasterrein is hét gebied waar veel creatieven ontspannen en werken en waar tweemaal per jaar de Amsterdam Fashion Week is. “Nee, we laten de consument niet naar onze kassen komen. De kas gaat naar de consument toe! Om te weten wat je eindgebruiker denkt, voelt en beleeft zul je een kas moeten bouwen waar hij leeft. In dit geval is het hier op de Westergas.” Aan het woord is “Levenswater gestookt van de tomaat”


telen&trends
To see the actual publication please follow the link above