Page 32

telen&trends

32 telen&trends speciaalzaken met tomaten en paprika’s van extra kwaliteit. Of Tazed en Cricks: de kroonjuwelen van tomatenbedrijf Agro Care. Het gaat hierbij om smaaktomaten van absolute topkwaliteit. De producten van Cricks (confituur, likeur, eau-de-vie, ketchup, unamipasta) worden gemaakt van de Tazed tomaatjes en zijn bijzonder en verrassend, zelfs voor de meest verwende culinaire consument. Twee jaar geleden is Harvest House met social media begonnen. Op Facebook en Twitter verschenen berichten van ‘Ontmoet de teler’. Een sympathieke actie, die echter beperkt bleef tot Nederland. Jessica Hamelink, verantwoordelijk voor communicatie, zegt dat er met ingang van dit jaar het nodige gaat veranderen: “De naam ‘ontmoet de teler’ komt te vervallen. Het project krijgt een nieuwe naam met een internationalere toon. De website wordt interactiever en onze social media platformen Harvest House in ‘t kort • 810 hectare glas • 67 telers • Vestigingen in: Nederland, Portugal, Tunesië • Focus: vruchtgroenten, internationaal, ketenregisseur • Motto: ‘Samen beter rendement oogsten’ • Rechtsvorm: coöperatie gaan we nu ook op Duitsland en Engeland richten. Zodat we onze retailacties in het buitenland meer kunnen koppelen aan onze eigen media. Dat was tot nu toe lastig, omdat we afhankelijk waren van de platformen van retailers. Het gaat er niet om mensen meer tomaten te laten eten. Het product ligt immers onder private label in de supermarkt. Maar we kunnen wel meer bewustwording creëren. Samen met de retailers kunnen wij ook meer consumenten bereiken dan wanneer wij dat zelf zouden proberen.” Via dit kanaal wordt ook regelmatig een oproep geplaatst om mensen te vragen of ze willen meedoen aan het testpanel. Vervolgens krijgen ze een proefpakket opgestuurd met een vragenlijst. “Een heel eenvoudige en goedkope manier om nieuwe concepten te testen. Zo krijg je best wel snel feedback”, aldus Hamelink. >>


telen&trends
To see the actual publication please follow the link above