Page 31

telen&trends

“Uiteindelijk wordt iedereen er beter van: de consument, de retailer en wij.” Arco Vreugdenhil telen&trends 31 bemand zal zijn. Dat doen we om onze producten beter te verkopen, maar ook om aan consumenten te vragen wat ze ervan vinden. Denk aan het testen van nieuwe tomaten. Het werkt dus verschillende kanten op.” Het sympathieke Boeregoed project wordt ondersteund door toeleverende bedrijven, waaronder Priva, Beekenkamp, Biobest, Van Iperen en Rijk Zwaan. Die dragen het project een warm hart toe, zegt Van Kleef. “Zo laten zij zien dat ook zij mensen ondersteunen die anders thuis zitten, doordat zij weer ritme bij ons kunnen opbouwen en nieuwe contacten kunnen leggen. We werken ook samen met reintegratiebureaus. En met vrijwilligers die hun hele leven gewerkt hebben, die aan werkloze jongeren heel goed kunnen uitleggen waarom het helemaal niet zo gek is om te werken voor je eigen geld. Wij zorgen hier niet voor de mensen, wij leren mensen weer voor zichzelf te zorgen. Wij geven ze de kans, maar ze moeten er zelf wat van maken.” Marketinginnovaties Ook wil Harvest House de samenwerking met supermarkten verder professionaliseren. Voor dat doel is onlangs een nieuwe marketing manager aangesteld. Frank: “We kregen de vraag van onze eindklanten om het schap beter te organiseren. Die uitdaging hebben wij drie, vier jaar geleden opgepakt, omdat we het belangrijk vinden. We willen die rol als ketenregisseur pakken en daarvoor moet je dicht op de markt zitten.” Arco Vreugdenhil: “De wereld verandert steeds sneller. Bepaalde trends op het gebied van voedselveiligheid, gezondheid etc. moet je zo snel mogelijk zien, er producten voor maken en er op inspelen. Dat doen we al vijftien jaar, maar het moet steeds professioneler. Wij maken eerst een analyse voor een retailer en komen dan met een verbeterplan. Daar spelen we dan op in met onze verpakkingen, productinnovaties, category management, veredeling... alles eigenlijk. De supermarkten hebben daar zelf soms te weinig tijd of aandacht voor. En uiteindelijk wordt iedereen er beter van: de consument, de retailer en wij. Win-winwin dus. Het zorgt ook voor verbinding. Je doet extra moeite voor een klant en dan zullen ze minder snel naar een ander overstappen.” Ook heeft Harvest House verschillende merken in eigen huis ontwikkeld waarmee ze verschillende deelmarkten bedienen, elk met hun specifieke kwaliteitskenmerken. Zoals het premium merk Harvest of Health. Hiermee bedienen de telers de Nederlandse en binnenkort ook Duitse groente- Uitgelicht >>


telen&trends
To see the actual publication please follow the link above