Page 8

telen&trends magazine

“Groente is het nieuwe vlees” Foodtrendwatcher Hans Steenbergen We eten allemaal. We eten thuis, bij vrienden, op ons werk of in een restaurant. We eten voedsel dat uit de wei, van het land of uit de kas komt. Maar als iets de laatste 15 tot 20 jaar onderhevig is aan trends dan is dat wel onze dagelijkse consumptie. Termen als slow- en fastfood, vers, duurzaam, gezond lopen als een rode draad door al die veranderingen. Trendwatcher en journalist Hans Steenbergen heeft er zijn werk van gemaakt en zoekt naar ontwikkelingen. Net terug van een horeca-ontdekkingsreis is in een vertraging van enkele maanden tot Hans Steenbergen euforisch over de ‘snelle enkele jaren. “Wat ik zie is dat, noem het slowfoodkeuken’ uit Azië. “Hippe ‘fastfresh- maar fastfresh, inhaakt op de ontwikkeling restaurants’ zijn helemaal in. Het is slowfood dat we weg moeten van vlees en vis en naar dat snel, tegen een schappelijke prijs van groenten moeten overstappen. Op dit omgerekend 7 tot 8 euro per maaltijd wordt moment bestaat 80 procent van onze opgediend.” Hij is stellig dat Europese chefs maaltijd uit vlees/vis en de rest is groente. dit gaan oppakken. De consument volgt dan Het moet andersom. Waarom? 8 telen&trends


telen&trends magazine
To see the actual publication please follow the link above