Event Al meer dan 10 jaar is Marielle Bordewijk foodtrendwatcher. Na haar werk bij Douwe Egberts en Unilever startte zij een eigen adviespraktijk waar haar opleiding (Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft) en ervaring in samenkomen. Ze adviseert kleine en grote fabrikanten, retailers, foodservice en (ambachtelijke) agrobedrijven. Tijdens het telen&trends event schetste zij zes trends waarin aandacht voor ons dagelijkse voedsel centraal staat. Een ontwikkeling volgens Bordewijk is dat wij (consumenten) te ver van ons eten zijn af komen te staan. Advies richting kastelers: “Maak het verschil door duidelijk over de herkomst te vertellen.” Bordewijk wil met haar voordracht bereiken dat we meer aandacht en zorg voor ons eten en drinken aan de dag gaan leggen. Als industrieel ontwerper is zij opgeleid om producten te ontwerpen die in grote series worden gemaakt. “Juist de grootschalige productie van alledaags eten en drinken kan nog veel beter, mooier en duurzamer.” telen&trends 31 >> verleiden. Het leverde als idee onder meer het bedrijf WrAPPeat op dat in de hal van het nieuwe CS van Rotterdam gezonde wraps gaat verkopen. Kassenbouw op Mars Via architect Stephan Petermann kwam het gedachtegoed van Rem Koolhaas, de oprichter van het wereldberoemde Rotterdamse architectenbureau OMA, tot de toehoorders. OMA verloor de inschrijving voor de Floriade 2022 in Boskoop. Petermann stipte met die opgedane kennis de ontwikkeling van stadslandbouw en landbouw in de stedelijke omgeving aan: “Dit vraagt namelijk heel veel samenwerking, visie en doorzettingsvermogen.” Marielle Bordewijk Trends en innovatie Een interactieve workshop met Marielle Bordewijk.
telen&trends
To see the actual publication please follow the link above