BLOG KIEZEN OF VERLIEZEN! Toen ik de vraag kreeg om deze column te schrijven, zei ik gelijk “JA!”. Nederlandse tuinders zijn volgens mij namelijk een boegbeeld van de Nederlandse handelsmentaliteit. Steeds weer ben ik aangenaam verrast door de eenvoud en discipline van de echt succesvolle bedrijven. De essentie van succes is dat je waarde creëert en die weet te vermarkten. Daarbij is het belangrijk dat je niet alleen focust op de output, maar vooral ook focust op de bezieling en innovatie binnen je bedrijf. Het is super knap wat er tot nu toe al is bereikt, maar is de branche in staat zichzelf door te ontwikkelen en de voorsprong te behouden? Dit begint simpelweg bij jou en jouw bedrijf. Heb je nog een droom, een missie/visie die je samenbindt en waar je trots en energie aan kunt ontlenen? Te veel bedrijven zijn alleen nog maar aan het produceren, maar de spirit is er wel uit. Ze moeten steeds harder werken, voor snel minder wordende marges en stijgende kosten, een heilloze weg dus. Jij leest nu deze column en kunt eigenlijk maar twee dingen denken; 1. Ja, dat herken ik wel! 2. Nee, bij ons is dat echt niet zo! 3. Voor degenen die twijfelen is het 1e antwoord waarschijnlijk aan de hand. Voor degenen die voor antwoord 1 (en dus ook 3) kozen heb ik wel een advies: kom in beweging en voorkom dat je vastloopt in operational excellence. Ga weer op zoek naar je passie en maak weer ruimte voor innovatie en samenwerking waarmee je de MerkWaarde van je bedrijf herstelt. Succes is een keuze, een overtuiging waarmee je de werkelijkheid van vandaag uitlacht en je er door laat uitdagen om er geen genoegen mee te nemen! Kasper Klaarenbeek is trainer/coach en helpt bedrijven om zichzelf opnieuw uit te vinden. Zijn boek ‘Ben jij wel MerkWaardig genoeg?’ is inmiddels een bestseller waarmee hij al velen heeft geïnspireerd om niet langer genoegen te nemen met ‘gewoon’ en weer het verschil te maken. telen&trends 15 Kasper Klaarenbeek Column Te veel bedrijven zijn alleen nog maar aan het produceren, maar de spirit is er wel uit.
telen&trends
To see the actual publication please follow the link above